História
Označená bola ako trať 175. Otvorená bola v dvoch etapách - prvý bol 6. novembra 1913 sprevádzkovaný úsek z Poltára do Oždian. Druhý 23. novembra 1913 z Oždian do Rimavskej Soboty. Na trati sa kvôli kopcovitému terénu nachádzal 160 m dlhý tunel, množstvo násypov, zárezov i mostov.
Po zrušení nákladnej dopravy sa postupne redukovala na trati osobná doprava. Z dôvodu zhoršujúceho sa stavu železničného zvršku boli od 1. októbra 2000 všetky vlaky vedené náhradnou autobusovou dopravou. K úplnému zastaveniu prevádzky došlo od 2. februára 2003 pri rozsiahlom rušení prevádzky na lokálnych tratiach na Slovensku. Vysoké náklady, potrebné na rekonštrukciu a zachovanie schátranej železnice, napokon rozhodli o jej zrušení. V máji 2007 bola trať vyradená zo siete železníc a začalo sa s jej rozoberaním. Mostné pole, ktoré preklenovalo cestu I/16, bolo prenesené na trať 187. Využilo sa na opravu a rozšírenie povodňou zničeného železničného mosta cez Hornád v Spišských Vlachoch
